Pages

Monday, January 3, 2011

Back to school

hari ini bermulalah sesi persekolahan baru bagi sesi 2011. dan bermulalah kembali rutin harian para pelajar sekolah setelah hampir sebulan lebih berehat. pada tahun 2011 ini, 3 orang anak buah aku bakal memulakan alam persekolahan di sekolah rendah dan menengah. untuk sekolah rendah, Nur Aleeya Aleesya @ Esya ngan Ahmad Dinie @ Dinie bakal melangkahke darjah satu dan abang kepada si Dinie, Ahmad Danial @ Nyal melangkah ke tingkatan satu. so sekarang 7 daripada 10 orang anak buah aku dah bersekolah.... :) anak aku???kawen pun belum, cam ner nak ade anak kan..cukuplah berkongsi cerita pasal anak buah jer....~~
Danial yang semakin menginjak remaja!!
rasanya aku ada cerita pasal di Nyal nie dalam entri masa keputusan UPSR 2010 diumumkan. walaupun si Nyal nie mendapat 5A tapi tawaran untuk ke SBP tak dapat. MRSM masih belum keluar. seronok la dia sebab dia memang tak nak duduk asrama. hampes betul. so, buat masa sekarang, si Nyal nie belajar la di SMK Dato' Ahmad Razali, Ampang. tak pe..PMR nanti masih ada kan... sekarang dia dah nak masuk alam remaja la katakan...dah sekolah menengah~~ :P
Esya & Danial masa kat Port Dickson hari tue
seterusnya si Esya pulak...perangai si Esya nie lebih kurang macam si Nyal nie masa mula-mula sebelum masuk sekolah. dah nampak 'taring' untuk maju dengan jayanya di sekolah rendah. belum masuk darjah satu lagi, dah pandai membaca dengan lancar sekali...bukan tue saje, soalan matematik darjah 2 @ darjah 3 senang-senang jer dia boleh buat. so, harap-harap dapat la dikekalkan seterusnya terus berjaya..Esya nie belajar di SK Bota Kiri, Bota yang juga sekolah tempat mak dia mengajar~~
Esya & Dinie masa raya tahun lepas..
kucing tue pun dah mati
seorang lagi anak buah aku yang masuk darjah satu si Dinie..adik si Nyal..walaupun adik-beradik tapi perangai totally different..yang pertama teramat la malas. tue sebab la membaca pun tergagap-gagap lagi. yang dia tahu main jer kejenye..kepada en Yop (abang aku)dan pn Kak Yong (kakak ipar aku la tue) sila take note...kalian lebih tahu kan!!! ok..si Dinie nie bersekolah di SK Ampang, Ampang...

tue la serba sedikit perihal anak buah aku yang bakal menempuh alam baru persekolahan bermula hari ini. acik mus doakan kalian semua berjaya dalam kehidupan. tetiba feeling zaman sekolah dulu-dulu. dari SK Lambor Kiri ke MRSM Gerik ke MRSM Taiping sekarang di UTM, itulah perjalanan persekolahan aku :)

~Zaman sekolah zaman emas~

24 comments:

noorafzan said...

off topic jap..
comelnya kucing tuh..
alololo kuci kuci!

pandai eh dia dapat 5A.
Lelaki selalunya mudah je nak masuk SBP tapi dia tak pat lak yea.

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ noorafzan :...hehe..kuicng tue dah jadi arwah dah....mati mengejut..dari kecik smpai besar bela last2 mati... :(

erm..bdk2 skarang dah pndai2...erm nk masuk SBP pun kene yg betul2 top.. akademik+koKo kene mantap..tengok plak pendapatan parents...

plankton said...

hu3..tu la psal..bdk zmn skrg pndai2..so..kne jd outstanding bru blh sbp tp xpe..nk jd excelent x depends on jns sekolh..blja kat mn2 pon blh~

p/s>kcng tu mmg cntik..he3

zmah said...

Hari pertama pasti berbagai ragam anak-anak ke sekolah.

LehaMY said...

erkk. kucing itu memiliki pose yang amat sexy - iklan

wah! betul3. teringt zaman sekolah! memang seronok!

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ plankton :...memang dah agak dah die x dpt SBP..orng suruh aktif kat sekolah die x nak..memang die xnk masuk asrama..tapi memang kene outstanding betul kan...

p/s :...kucing..memang comel kan

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ zmah :...erm tue la kan...selamat saya x de anak lagi :p

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ LehaMY :..tapi apakan daya..ajal kucing tue dah smpai..huhu..

seronok kan zaman sekolah dulu2..

pelik2perfect said...

pelik nak komen yg pelik dr org len..heheh....pelik suke gambo tu...cantik susunan crayon...=)

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ pelik2perfect :...memang pelik...nape la komen lain dr cerita yg dibawak..hehe

M a W a D D a H said...

comelnya anak2 buah die...:)

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ MaWaDDaH :...alahai..bese la..bdk2..comel la kan..dah beso nnt dah x comel..hehe

aZIEra itu aKu.... said...

saya pun pernak sekolah kat sk lambor kiri dulu2...

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ aZIEra :..ye ke..tahun biler tue??

aZIEra itu aKu.... said...

dr darjah 1 sampai 2 je... thn 95 n 96

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ aZIEra :..oh..ye ke....junior r kot..saya tahun 1 94 - 99 (tahun 6)

aZIEra itu aKu.... said...

owhhh ye la kot....kalau tadika kat teluk sena mungkin kenal...kalau tempat lain x knl la sgt...

sop said...

anak sop pun bersekolah hari ini..
selamat bersekolah

hans said...

hohoho
hari pertama memang best
macam2 kerenah

P/S : Belia Benci Kuliah Minggu Pertama!

ASSOYFINGER67 said...

comey anak kao yer....anak2 ori bila lagi..hak hak

ASSOYFINGER67 said...

comey anak kao yer....anak2 ori bila lagi..hak hak

Shiela Latif said...

comel2 anak sedara mus =))

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ bro assoy :...comey???erm bdk2 lagi..nnt dah beso, dah x omel..hehe.. anak ori??alamak..lambat lagi la..hehe

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ kak shiela :...erm..bese2 jer.. anak kak shiela pun comel gak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...