Pages

Monday, March 21, 2011

.: Final - Adik-Adikku Musim 2 :.

Setelah bersiaran selama 30 episod secara rakaman, sebentar tadi baru sahaja tamat Rancangan Realiti TV Adik-Adikku Musim Kedua yang menyaksikan 7 orang penda'ie kecil yang petah menyampaikan pidato dengan penuh mantap dan petah sekali walaupun umur masih mentah. Rancangan Adik-Adikku ini dianjurkan oleh JAKIM dengan kerjasama RTM. Bermula dari pusingan awal yang menampilkan 16 orang penda'ie cilik sehingga peringkat akhir yang menampilkan 7 orang yang terbaik. Jika musim pertama mengangkat adik Wajih sebagai juara, jom lihat keputusan penuh untuk musim kedua Program Adik-Adikku ini ;

JOHAN
MUHAMMAD AMIRUL MUNIR AZLIN ( 10 TAHUN )
SUNGAI PETANI, KEDAH


NAIB JOHAN
SYAFIQAH FASIHA AHMAD SAFRI ( 12 TAHUN )
SUNGAI PETANI, KEDAH

TEMPAT KETIGA
ZAID NAJMUDDIN ZUL AKMAL ( 12 TAHUN )
KUALA LUMPUR

SAGUHATI
IFFAH AHMAD HILMI ( 12 TAHUN )
ALOR SETAR KEDAH

MUHAMMAD 'AMMAR MUKHLIS ABD MOHSIN ( 13 TAHUN )
ALOR SETAR KEDAH

SITI NUR ALIA SAFRI ( 12 TAHUN )
MERLIMAU, MELAKA

MUHAMMAD ABDUSSALAM MOHD NIDZOMUDDIN ( 12 TAHUN )
SHAH ALAM, SELANGOR

Memang agak lumyan juga hadiah yang dimenangi oleh para pemenang namun bukan hadiah yang menjadi persoalan namun impak program ini kepada masyarakat Islam khusunya. Semoga kelahiran 16 orang lagi penda'ie cilik ini bakal merubah masa depan negara.
Berita-berita lain, anda boleh baca di Budiey dan website JAKIM. Gambar-gambar yang disiarkan disini aku ambil dari website JAKIM :). Tahniah juga kepada para murabi mereka yang gigih mendidik para da'ie cilik ini.

~~ Adik-Adikku, Insya Allah Boleh!!! ~~

14 comments:

umie said...

diaorg ader keberanian untuk tampil kehadapan...gud..=)

Scya LollitA said...

WAH CPTNYE UPDATE .
cik scya pown tgk gak :D
mmg best adek2 ny
smoge rncngan ni dpt mbntu muslimin dlm mlysia nia (:

Tulip said...

x pernah tau pun ada rancangan neh...emm..ketinggalan zaman kan tulip neh...

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ umie : ..tue la...semoga jadi contoh utk budak2 zaman skarang kan~~

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ cik scya :..hehe..tapi dah terbajet pemenang2 tue based on prestasi dieorng tadi..hehe..sekali tepat pulak :)

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ Tulip : ish...cam ner bley tetinggal nie...dieorng nye rakaman setiap hari isnin - jumaat kot kol 6.30 kat tv1 :)

Piasara said...

"akak ni sempat tgk si zaid jer malam tadi(sbb ada kelas tajwid)
memang best..yg johan dan naib johan tu kata suami akak memang dasyat..hadiah pun mmg terbaiklah..syabas utk diorang semua.."

topimagine said...

xpernah tau pon ade program ni.. hehe.. maklumlah, dah jarang nengok tv.. dh xtau perkembanagan semasa :)

Puanbee said...

suka tengok adik2 nih memang bijak dan petah bercakap...waris agama kita!

simpangSIUR said...

ni baru betol. n duk buat bintang kecil.
ajar anak2 jadi penyanyi...tak bermana faat lamsung

SiLabiLabi said...

sejuk perut ibu yang mengandung..ehehehe...

Join Contest & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
& JariPlastik

LabiLabi da follow kamu

Shiela Latif said...

bagus adanya rancangan macam ni tuk kanak2 lagi...taklah asik nak tengok AF jer kan...lagi banyak rancangan islamik macam ni laaaaagi bagus!! :))

HATYCIKNUURUL said...

sgt bangge ngan diorg,.heeh,.sy pon ade bt en3 psl ni,.jmpot snggah,.

maidaribendang said...

Best woo program ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...