Pages

Tuesday, January 29, 2013

Pekena Mee Udang di Pantai Remis, Perak

Salam bahagia, Salam Perak Aman Jaya. Tetiba pula macam slogan di Radio Perak. Okey, entri kali ini agak ringkas, maklum la entri sebelum terbang ke Sabah bercuti.

Cuti Thaipusam 2013 tempoh hari, aku terbang bercuti ke Sabah. Namun, satu hari seblum terbang, ada la seorang pak cik aku ini ajak pergi makan Mee Udang di Pantai Remis, Perak. Bukan Pantai Remis di Selangor yer.

Bila aku menggoogling, banyak keluar cerita pasai Mee udang Lipan, kalau di Pantai Remis tu la. Aku pun tak tahu la Mee Udang yang aku pergi ni adalah tempat yang sama atau bukan :) 
nie la Pak Cik yang membawa aku ke sana
Okey, dah namanya Mee Udang, memang aku order Mee Udang la. Tapi, memang Me Udang di sini amat berbeza sekali dengan Mee Udang Mak Jah yang popular tu. Kalau sama, tak da la istimewanya kedai tu kan :) .

Dan sememangnya, Mee Udang di kawasan Pantai Remis ini berasaskan Udang Lipan. Kat sana memang banyak kolam ternakan udang lipan ni. Marvelous!!
nie dia. Mee Udang yang aku order.

Sangat berbeza kalau nak dibandingkan dengan Mee Udang Mak Jah. Hasil kira-kira aku terhadap jumlah udang yang diberikan sangat banyak. Lebih kurang 12-18 ekor udang lipan.

Sangat berpuas hati kepada peminat udang seperti aku.
See, ada ketam a.k.a Mr Crab
Pak cik aku pula, order Mee Bandung Special. Memang special sangat bila sotong yang sepatutnya digandingkan dengan udang, kehabisan stok. Sebagai ganti, Ketam seperti dalam gambar itu sebagai Teman Pengganti (macam lagu Black pulak) sotong.
Memang tak muat pinggan mangkuk yang diberi
Hasilnya, memang sangat memuaskan hati aku. Memang akan datang lagi membawa sesiapa yang berminat nak makan Mee Udang Lipan. Hee
gadis ini ialah kakak aku :)
Tapi, aku terlupa pula nama kedai nya. Maklum la, perancangan ad-hoc :) . Jalan menghala ke kedai ini memang aku ingat. Lokasinya di kawasan kampung, kena lalu traffic light yang ada Public Bank. Itu jer landmark yang aku ingat.

Okey, sekian laporan ringkas makan-makan oleh Encik Azzam a.k.a Muz

3 comments:

zahidahwahid said...

terliur tengok udang dan ketam...

fyna said...

gulp!! nih yang rasa lapar nih ^_^

Anonymous said...

F1 kanji arab namanya.. la ni tokey p kl bisnes baru masyuk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...