Pages

Wednesday, July 18, 2012

Extravaganza 2012 - Bahagian 1

Bila sebut jer eXtraVaganza, aku seriusly akan tersenyum dan teringat dengan Kem Motivasi eXtraVaganza Skor Bestari & Smart Camp. Ya... tahun 2012 ini, sekali lagi aku berkesempatan untuk menyumbang tenaga. Tahun 2011, agak kecewa sedikit kerana tidak dapat menyertainya kerana Majlis Perkahwinan kakak aku.
Banner eXtraVaganza 2012 - Giant Size kot
Okey, before aku teruskan laporan ringkas dari otai...otai lah sangat... jom ushar - ushar jap sekitar eXtraVaganza 2010 dulu .... :) check-it out di sini, sini, sini

Untuk eXtraVaganza 2012, tahun kedua dijalankan secara dua bahagian. Bahagian pertama untuk calon UPSR dan PMR sahaja manakala calon SPM untuk bahagian dua. Berbanding eXtravaganza 2010, hanya sekali harung sahaja - UPSR, PMR & SPM... fuhhhh....

Tengoklah suasana waktu pendaftaran ini ...
Peserta sedang menunggu giliran pendaftaran
Hamek ko... sekali kerna serbu kot...
Untuk entri ini, aku just ceritakan untuk bahagian pertama - UPSR & PMR. eXtraVaganza 2012 ataupun short name nya - EX'12 untuk Part 1 ini berlangsung pada 29 Jun - 1 Julai 2012 bertempat di Hutan Rekreasi UTM. Hutan yang meninggalkan 1001 kenangan untuk semua yang terlibat. Yer dop ??????

Sesi Pertama selepas pendaftaran - Ice breaking kot !!!
time for ice-breaking
Untuk kali ini, seramai hampir 180 peserta terlibat bersama lebih kurang 25 orang fasilitator & urus setia. Untuk kali ini, aku bertindak sebagai abg fasi kumpulan jer... bersama partner fasi... Cim Malin :) . Menerima pula hampir 20 orang adik-adik yang pelbagai latar belakang tapi tak pe. Layan.

Sebenarnya, aku malas nak bercerita panjang. Biarkanlah gambar-gambar yang menceritakan. Before tu, jom la tengok jap Otai-otai ini bergambar.. Peace Yoo !!!

Biler otai SC bergabung
Sambil-sambil beraktiviti dengan fasilitator, Kem inin agak unik juga kerana turut diselitkan teknik menjawab soalan yang sepenuhnya diuruskan oleh Tutor Skor Bestari sendiri.

kalau tak silap, gambar budak di bawah ini adalah grup aku kot... ke ade fasi lain ngaku grup die :P
Nampak tak pandangan nakal
Tentunya malam pertama, adalah War Games !!! Get ready semua negara untuk berperang.... dah nama pun perang, memang ada la yang injured pada malam itu.. dan siapa lagi kalau bukan aku yang menjadi Doktor untuk merawat mereka !!!!!
Time for war !!!
Team Kuning
Team Merah
Selepas hari pertama, hari kedua dimulakan dengan slot teknik menjawab lagi. ish ish... kalau tak dapat nak jawab soklan pas nie, memang la kan!!!!

Habis teknik menjawab, jungle trekking pula... dan yang bestnya jungle trekking nie, hanya dua kumpulan jer yang betul ikut laluan trek yang sebenar... yang lain ??? sesat kot.... ponat aku ngan Buroq kejar, mencari dieorang...adei...!!! tapi tak pe...
Bergabung.. meletup.. Jungle Treakking
Mana team lelaki nie Kak Mlin ????
Sesat-seat pun, at least dapat la balik awai kan!!! Boleh rehat lama... dua grup depan tue la letih :P ...

Balik jungle trekking, lepas lunch terus aktiviti Pizza .... Memang havoc kot Pizza time nie... Nak tau ape itu Pizza Time ???? Tanya la adik-adik peserta tue sendiri.. bukan Pizza Hut, bukan juga Pizza Domino's tapi Pizza Smart Camp..
Team dekorasi untuk Pizza
Alamak...tomei nya team dekorasi
Bang ... pizza dari kami
Lambatnya team pizza nak kasi duit !!!!
Tamat aktiviti Pizza, semua kumpulan dibenarkan untuk berhat seketika sebelum dilepaskan untuk aktiviti bebas/rehearsal untuk XV'12 Nite.... dah tentulah Malam Kebudayaan...

Amat kreatif mereka menunjukkan bakat, sampai ada juga yang menjadi 'Bahan' abg Fasi :)
eXtraVaganza Nite !!!
Tamat XV Nite, aktiviti kemuncak yang ditunggu-tunggu .... Night Walk.... wargghhhhhhhhhh.... Night Walk 2012 inilah yang paling stress untuk dihabiskan ...Majoriti peserta walaupun muka ganas tapi dalam hati ada taman rupanya.

Sampai jam 5 a.m ... diulang 5 a.m kot baru la aku berjaya melepaskan orang terakhir untuk pulang ke tapak  kem secara seorang diri. argh...... stress kot dibuat budak-budak ini... penakut juga rupanya :P
Masing-masing muka seronok TAPI ......
Muka happy sebelum menangis !!
Muka-muka 'ganaz'
Serikandi XV'12 part 1
Grup Oren yang gagal nak troll aku !!!
Hari terakhir, eXplorace de vaganza mengambil tempat... dan aku ditugaskan untuk tugasan yang peserta kena berfikir kritikal sedikit untuk melakukannya... adeiii...
Bende wajib bila eXplorace gagal buat task
Yer.. gapo die??? Tak denga la
Ramai yang gagal menyelesaikan task simple ini
Fuyoooh.... BBoy kot
Sebelum tamat, ini jerlah gambar yang aku ada buat masa ini untuk grup ak - Banana-zai @ Biru Muda .... okey la kan daripada tak de :P
Last But not least tribute utk grup aku !!!
dan juga Kak Malin :)
ape yang boleh aku komen untuk eXtraVaganza 2012 - Part 1 ini : AWESOME !!!!!
Nie lah dia... keluarga besar eXtraVaganza 2012 - Part 1
Jumpa lagi yer adik-adikku...... jom nyanyi lagu Program sesama ....

Dua tiga kapal berlayar di samudra
Ayo sahabatku kita bergembira
Bermain bernyanyi bersama menikmati indahnya dunia

Karena Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia

Berakit-rakit kita kehulu
Berenang-renang kita ketepian
Kita berbeda untuk saling mengisi
Segala kekurangan kita

Mencari Sahabat untuk selamanya
Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya Selamanya setia

Sahabat untuk selamanya
Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya
Selama-lamanya setia.....

2 comments:

MrsLove said...

bestnya... ^_^

Unknown said...

Wah banyaknye gambo, best ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...