Pages

Monday, June 13, 2011

< Malam Berinai >

Wah lamanya aku tak mengemas blog picisan sang bukan anak raja ini. Al-maklum la penyakit malas nak jenguk blog tiba-tiba menyerang sempena majlis perkahwinan kakak aku 04 Jun lepas. So, memandangkan event itu sudah selesai dengan selamatnya di dua-dua belah pihak, barulah aku berpeluang nak fokus kembali pada dunia maya ini...ai ceh ceh..macam blogger fofular la pulak...

Okey, sebagai permulaan, mai aku kongsi dengan korang serba sedikit gambar di malam berinai. Memandangkan majlis adalah hari Sabtu dan majlis nikah hari Jumaat, jadi dari hari Khamis dah mula sibuk di rumah aku....dan malam berinai di buat pada malam itu juga..
Mula-mula, tengok jer la pelamin nie dulu...ala-ala klasik gitu kan...maklum la, kami nie bukannya golongan artis kan...hee...okey; jadilah pelamin yang ditempah di Kg Gajah, Perak walaupun servis daripada mereka agak kureng sikit...erm...
dan malam tue juga, sebelum proses inai menginai dijalankan, sudah tentulah siapkan bunga paha @ bunga telur...nyum nyum..penat ooo aku merebus telur petang Khamis tue....
tue dia...kakak aku sedang menginaikan pengantin perempuan....so, dengan jayanya berjayalah menginaikan kedua-dua belah tangan dan kaki...ye ker..ntah ler...
nampak dalam kamera mak aih merah mak ngah tapi hakikatnya idak ler merah sesangat macam tue..hee...
ZOOM sikit...tue dia....dengan teliti ler mereka memakaikan inai..aku lupa pulak nak pakai...dah lama tak pakai inai nie...
dikala para ibu-ibu & bapa-bapa sedang sibuk menyediakan apa yang patut kat dapur & kat bawah, bebudak kecik nie bermain-main kat atas..tengok ler anak buah aku sorang nie berposing pulak kat pelamin..lenjan la..
Ha...tengok...kan aku cakap tadi yang semua ngan bizi kat sana sini..termasuk ler aku memegang portfolio sebagai photog...hee..
nie la pelapis anak dara...yang rambut macam Hantu Kak Limah tue sepupu aku dan yang berbaju merah hati tue anak buah aku lagi yer....
Ha...nie abang kepada budak yg macam Hantu Kak Limah tue..heehee...sibuk membantu membuat bungan paha la konon...
ha...nie budak jahat...sorang lagi anak buah aku....ai..macam lalat sungguh mereka yang kecik-kecik nie biler dibiarkan bersuka ria tanpa kawalan mak bapak mereka....
ha....dikala aku menangkap semua gambar nie, jam dah menunjukkan lebih dari pukul 12 am... oops lupa...aku tak cerita lagi pasal kelahiran anak buah aku sebulan yang lepas...next time yer..
oh....lena sungguh uncle aku sorang nie beradu...ha...kan dah kena snap ngan aku....

~~ okey...stop dulu...to be continue~~

3 comments:

Wyna Nubies said...

As Salam,
mcm drama bersiri plak main sambung2..haha~

tp,pukul 12 am pun masih x sibuk lg buat persiapan? heee~

NURUL AINI NORAZMAN said...

hari tu sepupu aini kawin, aini plak yg keje kan inai dia,.hahah

Shiela Latif said...

hehehe...adik rambut antu kak limah tu comel lerrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...