Pages

Sunday, August 8, 2010

Program Pembangunan Sahsiah SK Kampung Maju Jaya - part 2

salam..kali ini mus nak sambung plak cerita Program Pembangunan Sahsiah SK Kampung Maju Jaya - part 1 hari tue...tapi kali ini untuk part 2 pulak...untuk part 2 pulak, masa yang diberikan agak lama iaitu dari jam 8am - 5 pm. dan jika part 1 aktiviti bercorak motivasi, tetapi untuk part 2 pula adalah bercorak kepimpinan. memang mencabar betul, nak handle pelajar tahun 4 & tahun 5 yang pelbagai ragam. disebabkan part 2 ini adalah bercorak kepimpinan, aktiviti yang dijalankan adalah menjurus kepada team building antata peserta.
walaupun peserta ini terdiri daripada pelajar darjah 4 dan darjah 5, namun mereka ini sangat kreatif dan yang paling mencabar adalah tahap penyertaan mereka aalah hyper. memang mencabar untuk kami melayan dan menanganinya. ini adalah antara xtvt yang telah kami jalankan...aktiviti sotong korita Paul :)
kalau diperhatikan. setiap peserta ini meletakkan jari mereka di mulut..ha..disitu la kekreatifan kami sebagai fasi untuk menangani suara mereka. xtvt ini juga agak mencabar kerana mereka terpaksa mengawal bola ping pong daripada terjatuh dr kertas mahjong dengan keadaan kertas mahjong itu dalam keadaan tegang..memang mencabar tatkala kain penutup mata yang disuruh bawak, tidak mencukupi :)
sememangnya, kesungguhan adik-adik ini menjalani xtvt yg telah kami rancangkan amat baik. mereka amat menyukai malah walaupun ada yang menunjukkan tanda yang tidak tahu utk menyelesaikan, dengan bantuan sedikit idea daripada fasi, terus idea itu berkembang dan terus dapat menyelesaikan xtvt itu dngn jayanya
seperti biasa sesi bergambar merupakan sesi wajib..malas nak letak gambar xtvt-xtvt lain..hehe..inilah adik-adik yang best yang sporting dan yang mengajar kami untuk lebih bersabar dalam menjalankani kehidupan. mungkin ada antara kita yang tidak menyukai kanak-kanak namun sebenarnya mereka inilah yang perlu kita fokuskan supaya langkah mereka berada pada landasan yang betul
close up fasi diatas pentas..segelintir yang masih suka bergambar walaupun program sudah tamat utk mengisi masa menunggu kedatangan bas UTM. ini adalah pendedahan terbaik utk ahli Smart Camp yg baru utk menceburi bidang kefasilitatoran. dan SK Kampung Maju Jaya ini juga telah menyatakan utk menghantar murid darjah 6 mereka utk ke UTM utk kami jalankan Kem Jati Diri selepas UPSR pada Oktober @ November nanti. kami amat berbesar hati utk menerima kedatangan adik-adik ini. :)

4 comments:

Iyiana said...

Salam ziarah,

Cantik gambar. Hasil sentuhan kamera dengan photoshop sekali ker?

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ Iyiana : TQ :) ...erm sentuhan kamera tue tak la...kamera digital bese jer..erm nie gune photoscape jer...bukan photoshop :)

azyan said...

Haha.lawak yg signboard psal setan kna kluar.
btw,slamat menunaikan ibadah puasa:)

[sutera kasih] said...

best ehh begaul ngn bdk2 skolah..kmu bakal ckgu ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...