Pages

Friday, April 1, 2011

:: Orang berbudi, kita berbahasa tapi kalau tak reti bahasa???::

Ha..awal-awal bulan dah rasa nak marah jer.. teruskan jer la.. cerita ini pasal Pantry di asrama. Macam biasa la kan...di hostel kan ada pantry sama la di hostel aku ini. Walaupun kecil tapi selesa la nak cuci-cuci pinggan ke nak main masak-masak ke... ceritanya bermula dah agak lama tapi aku dah geram sangat la dengan orang yang tak reti bahasa ini. Straight to da point jer la.

Dekat asrama aku ini ataupun terus kat aras aku, ada 2 bilik nie International Student @ foreigner duduk..mereka dari Turkey dan bilik aku berjiran dengan bilik dieorang. Boleh dikatakan tiap-tiap malam geng-geng dieorang melepak sambil pasang lagu kuat-kuat (dah la suara dieorang memekak) dan yang aku paling panas setiap malam dieorang guna pantry tue untuk masak MAGGI GORENG perasa MEE SEDAP tue...masak berbungkus-bungkus..

Okey, fine nak masak tue tak salah tapi lepas masak tue, dieorang tinggalkan sampah (lebihan meggi, plastik-plastik wrapper, kulit bawang dan ETC) kat pantry tue cam tue jer...lagi sakit hati biler habis makan, pinggan mangkuk dieorang tinggal dalam sinki TANPA dibasuh...DAMN + SH!T sungguh perangai mereka..
gambar sekadar hiasan dr Google
Tahap kekotoran lebih teruk dari gambar kat atas tue.. apa dieorang ingat ada maid yang nak basuh??? rakan-rakan satu aras ngan aku nie pun dah muak dengan perangai dieorang...dah guna, tinggal cam tue jer..bengang bengang..
alangkah bestnya kalau pantry tue jadi cam nie**
aku tak de la harap dieorang bersihkan sampai berkilat cam gambar kat atas tue, tapi at least bersihkan lah seperti sebelum dieorang guna..sekali lagi aku cakap, ini bukan kali pertama tapi boleh dikatakan setiap malam...memang rasa sakit hati jer kalau korang nak guna pantry tue nak masak air ke nk cuci mug ke... an at last.. aku kuarkan NOTIS pagi tadi tempek kat Pantry.Notis tue sebijik macam aku kepilkan disini..dan menjelang tengah hari sampai ke saat ini, pantry tue dah bersih seperti sedia kala.. aku memang nekad giler lepas nie kalau dieorang buat lagi perangai TAIK cam tue, memang aku buang terus bende-bende yang dieorng tinggalkan kat pantry tue dalam tong sampah.. wakakakakakaka... kalau korang, apa tindakan korang??? dah 2, 3 kali aku sound tapi tak makan saman..amek ko~~

~~ seriusly, aku memang anti dengan dieorang nie!!! ~~

24 comments:

syaimz said...

okaylah,at least anda itu menjaga kebersihan (:
a very good moral (:

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ syaimz :...kalau boleh, kite bako jer..kite bako..hehe

Haziq Yaacob said...

hahaha..ingtkan rumah sewa..housemate aku punya perangai pun mcm ni lahhh..pemalas..asik aku je basuh kan..lama2 aku buat bodoh je..n aku kurang2 pinggan-mangkuk n gelas utk diorg guna..nak guna terpaksa basuh..hahaha

follower ke-1000 ;p

apik pehe said...

isk3..sabo2..diorang tu patot kena marah dulu..huhu

iqbalsyarie said...

haha. kena marah sikit bagis diorang sedar

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ Haziq Yaacob : ...haha...geram doe dieorng yg tak reti nk bersihkan bende yg dikongsi kan~~

bTW, haha..xsedar dah kamu yg ke-1000

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ apik : ...hoho..dieorng nie xmakan saman...dieorng ingt nie negara dieorng kot..padahal bukan :~~

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ iqbal :..dah xley marah2... kite gune reverse psycho jer..hoho.. takot dah..

areteacar said...

SUSAH CKP DGN ORG X FHM BAHASA NI. KAN?

+akufobia+ said...

kebersihan tu sebahagian dari iman kan.kalau tak bersih iman pun tak bersih?aa.

afzan said...

ini bukan sedikit punya marah
8 tahun punya marah ni. haha!
aku, dia & lensa

Blur said...

kalo aku tangan kaki semua naik jawabnya... pantry kotor x pe lg... kalo dah malam2 memekak mmg kubor kate mari la...

Jom baca dan komen post terbaru Blur >>> Seni bercorak cap jari

FariehanIbrahim [LBC] said...

mmg ptot r tampal notis camtue,
at least bagi dyeorg peringatan. ^^

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ areteacar : taw xpe... smapi skarang pantry tue bersih lagi..yeay

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ +akufobia+ : absolutely rite bro..

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ afzan :..bukan 8 tahun tapi 15 tahun kot..hehe

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ Blur :...oh..nadang dieorng besar + ramai plak..takut wa nk naek kaki :)

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ Fariehan : ..yeay..reverse pyscho :)

saljurindu said...

tempek gak notis jgan memekak kat pintu diorg...

MERAH said...

bukan setakat kat pantry asrama, dkat rumah yang semua perempuan pon ada masalah ni.sungguh la tak paham erti tanggungjawab.

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ saljurindu : ..kan~~ rase nak tempek jer notis tue kat pintu dieorng pulak..tapi mcm x mkn saman jer

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ MERAH : ...erk??? tapi bukan semua kan yg terlibat...yg tak makan saman nie jer kan yg suke wat cam nie :)

cik anum said...

hahaha, mmg geram la ngn org tak reti jge kebersihan kan. huhu

Ayie said...

orang berbudi, kita berbahasa, org buat tak reti, kita bahasa-bahasakan aje.. HAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...