Pages

Sunday, November 28, 2010

Kenduri 2 - Malam Menitik Limau

salam...kalau semalam telah berlangsungnya majlis pertunangan, majlis diteruskan dengan malam menitik limau untuk anak-anak buah aku yang bakal dikatankan hari ini. memang teringat plak zaman aku kene khatan dulu-dulu..sungguh terharu dengan komitmen yang diberikan oleh seluruh sanak saudara aku..so, cerita bakal menyusul kemudian..nikmati dulu gambar-gambar sekitar malam menitik limau ini.
malam menitik limau ini dimulakan dngn paluan kompang dari team surau Teluk Sena
inilah wajah-wajah anak buah ak
dari kiri - Amir AIMAN, Aliff NAJMI, Akmal HAKIM
baju biru pengapit - ahmad DANISH & ahmad DANI
upacara membacakan doa dan memberi semangat...start dengan AIMAN
followed by NAJMI
finally HAKIM
then, mari mencempak betih...big BOSS mula kan dulu
turut serta uncle aku @ tok sedara mereka dan mak sedara kaum kerabat
see...sepupu aku pun turut mencempak..AZIM
mak kepada AIMAN sebagai penutup pencempak
dan ibu kepada NAJMI & HAKIM
lastly, tiupan semangat...AIMAN
NAJMI
& HAKIM

^
^
^
^
^^
last but not least.....
masa proses mencempak....cam bese la...ole-ole dari pencempak :)

okey,,,done...lepas nie proses kenduri & proses memotong...lagi best...

13 comments:

cik panadol said...

tak penah dengar pon pasal majlis ni....

puterapescado said...

@ cik panadol :...pasal mjlis nie??hehe..ala..macam orng kawen tue..yg malam2 tue..ala2 cam tue la..

zulkbo said...

salam..
bahasa melayu memang indah..
menitik limau bunyinya ye..?

puterapescado said...

@ zulkbo :...memang indah bahasa melayu...ntah la..kalau x silap mcm tue la bunyi nyer :)

Zoulhusni:My Emancipation said...

nice cover of the event bro...

sop said...

wah meriah.. 1st time dengar juga

Cempakamelati said...

Hmm upacara ni tak de kut kat tempat saya...biasa diorang buat kenduri doa selamat...pass tu esok gi jer klinik swasta untuk bersunat.

puterapescado said...

@ Zoulhusni:My Emancipation :..hehe..tQ..mcm tue la hendaknye

puterapescado said...

@ sop :..hehe..memang meriah..tunggu part 3 plak...

puterapescado said...

@ Cempakamelati :..erm..tue la..memang niat bapak bdk2 tue nk wat meriah...kot2 xde lg pas nie..

Cik SHiNJU said...

Salam...
uniknye majlis ni..
lama dh x tgk bdk yg nak berkhatan dirai mcm ni..skang ni main anto p klinik jer..

puterapescado said...

@ Cik SHiNJU :...kan... memang..skarang wat cam tue jer..nie pun saje jer nak wat meriah..lame dah xde kenduri kat rumah :)

Far8 budak baik said...

wehhhh adik jiran aku hari ni
dy bersunnat..haha...
meriah gilee..aku dulu tak mcm ni pun huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...