Situasi 1 : aku call p1 W1Max malam tadi ini disebabkan w1max aku tak receive signal dekat setengah jam.so, aku terus call la customer service mereka. bla bla bla dia check yang tower area tempat aku nie dah penuh. so ada conjuction apa ntah antara customer...then, aku reply "mana boleh macam nie..saya bayar utk perkhidmatan ini...so tak kan saya nak kene waiting and waiting"..CS tue then cakap-cakap yg technician dieorng tngh usaha bagai apa ntah..again aku jawab "itu bukan masalah saya... masalah saya, saya bayar utk guna khidmat yg pihak awak tawarkan tapi pihak awak tak sediakan seperji yg dijanjikan"...at last, dieorng bagi waive utk 1 month bill,so..jimat la aku..hehe
Situasi 2 : masa balik kg raya hari tue nak beli topup kat kedai..tup tup RM10.50..apa lagi aku tnya la sebab apa kene tambah 50 sen, the dngn selamba jer orang kedai tue cakap biasa la...kalau nak, bayar jer la tak nak sudah...apa lagi aku cakap la...fine, kalau cam nie saya boleh buat report ke SKMM..jngn senang-senang nak untung, nak berniaga buat cara berniaga..haha..sekali lagi. dia kalah..die kasi topup tue ikut harga asal ~RM10
Situasi 3 : modem Stremyx terbakar. rasanya aku ada pernah cerita dalam blog ni..tapi aku nak cerita gak sekali lagi...so terus call 100 utk report..then dlm masa 24 jam terus dapat moderm baru...so, servis dr TM memang tip top...memang CS dieorng agak mantap...maklum la dieorng ada KPI sendiri..lagipun utk jadi SC officer TM, kalau tak silap at least ada diploma..
actually, banyak lagi peristiwa yg kita sebagai customer selalu tertipu.bagi aku, aku tetap akan fight bende tue sampai la aku puas hati...ok..nak sambung rehat...da...
2 comments:
We’ve a bit of difficulty to subscribe the rss, in any event I’ve book marked this great site, is quite useful plus filled with informations.
Thank you, nice job! This was the stuff I had to have..
Post a Comment