Pages

Thursday, September 22, 2011

:: Semporna Terbaek ::

Salam sejahtera. Untuk entry come back ak ke sini, aku nak berkongsi sikit [tak boleh bnyk-bnyk] pengalaman berada di Semporna, Sabah pada 20-21 September 2011 [baru jer lepas]. Sebelum tue, keberadaan ak di Sana adalah atas urusan kerja di KPTM Semporna, Sabah. Seriusly, ak amat teruja nak pergi sana memandangkan ak tak pernah sampai lagi. Macam-macam andaian awal la bermain di fikiran ak seperti macam mana la kehidupan orang sana, makanan die best ke tak ETC.

Flight dr LCCT pukul 0730 dan sampai di Tawau jam 1020 lebih kurang la..dan ak dngn Bos telah disambut di airport Tawau oleh Pengarah KPTM Semporna - Tuan Samsudin bersama family, Timbalan Pengarah : Tuan Jaspy dan pemandu KPTM Tuan Azman. 1st impression ak kpd mereka, very friendly dan boleh jadi gu kate orng Kelantan..

Cukup la sebagai pengenalan intro..terus ushar gambar kat bawah nie...
Petang isni tue jer, mereka dah entertaintkan ak ngan boss dengan bawak tempat berlakon nye babak Maya Karin jadi Duyung tue...hoho..merasa gak aku jejak lokasi penggambaran filem Duyung itu...sambil menikmati juadah kat situ...juadah apa???tunggu...
sempat kejap berposing dekat situ bersama dengan 3 orang kuat KPTM Semporna ; Tuan Jaspy, Tuan Azman serta Tuan Zunaidi. Mereka inilah yang membawa ak dan boss menikmati keindahan alam ciptaanNya. Terima kasih Tuan bertiga :)

Sambil-sambil Tuan Azman dan Tuan Zunaidi menempah makanan istimewa untuk kami, sempat lagi nak mengambil gambar sekitar tapi guna kamera boss jer..kamera D5100 ak tertinggal kat kampung....
bergambar dengan tuan Jaspy, timbalan pengarah KPTM Semporna di bawah jetty tempat nak makan sambil tengok sangkar ikan...memang sukar nk gambarkan tentang keindahan kawasan tersebut...dan tiba inilah dia juadah yang mereka tempah untuk dijamah.
LOBSTER yg BESAR ya Ampun!!!
SAYUR erm ape erk [sebab ak x makan sayur]
TOMYAM SEAFOOD yg betul-betul SEAFOOD!!!
KERABU UDANG & SOTONG....SEDAP SANGAT!!!
IKAN PUTTI SWEET SOUR..sedap sangat-sangat

Apa yang boleh ak katakan memang pengalaman menarik ak alami selama 3 hari di Semporna. Ak amat bersyukur diberikan peluang olehNya untuk mengenali dan bersama-sama dengan insan-insan yang amat baik di sana. Dan akan ak pahati kenangan di sana dalam kamus kenangan terindah dalam hidup ini.
sebenarnya banyak lagi memori indah yang ingin ak kongsikan bersama-sama tapi cukuplah setkat ini. sebelum pulang sempat juga aku merakamkan gambar bersama-sama Tuan Samsudin ; Pengarah KPTM Semporna serta Tuan Jaspy ; Timbalan Pengarah. Ak amat bersyukur dapat bersama-sama serta mengenali insan hebat ini.

Kenangan menikmati sup payau [bukan rasa payau erk..tapi tue sup RUSA] semasa baru smpai, proses tawar menawar mutiara Sabah, rondaan di Dragon Inn, Sup naga ETC memang tak kan kulupkan menjadi lipatan sejarah dalam hidup ini. Sekali lagi ak amat bersyukur kepadaNya kerana memilih ak

p/s : aku sematkan dalam diri, tahun 2012 nak pergi ke Semporna lagi..sape nak ikut???

7 comments:

ASSOYFINGER67 said...

Salam..wah patut ler lama tak ada...Semporna..member aku ada pergi..katanya semporna macam malaysia zaman dulu2...udara dan suasana best sangat...apapun makanan yg kao tunjukkan tu amat menerujakan aku..huhu

blog-tips-kurus said...

sea food di sabah memang best! sila pos lobster itu, tak baik tunjuk gambar je.. (",)

*KPTM=BBP ke??

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ bro assoy : hehe..pergi bertapa mencari ketenangan, pengalam etc... tapi memang terbaek wook makanannye.. murah pulak tue :)

Mustaffa Khairul Azzam said...

@ blog-tips-kurus : ..haha..lobster tue dah jadi daging sy kot..nak???

KPTM = BBP ??KPTM : kolej poly tech mara

senyumSOYA said...

woo..duit xda nak p...huk3~
lobster tu sedap!! heheheh

@imey said...

@ senyumSOYA : jom kite kumpul wit..kite g same2 nak :)

Miss Nana said...

Awak ade masuk ke kptm semporna tu? Suasana kat kptm tu hutan hutan or ade perumahan? Kemungkinan saya akan pergi ke sana utk sambung belajar :) harap awak reply. Thankyou.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...