Pages

Sunday, July 11, 2010

Standard Chatered Kuala Lumpur Marathon (SCKLM 2010)

Sekali lagi pada 27 June lepas saya sekali lagi menyertai pasukan volunteer bagi Standard Chatered Kuala Lumpur Marathon (SCKLM) 2010. Saya menyertai SCKLM ini bersama-sama dengan kawan-kawan baru yang dikenali semasa Y'10 Festival tempoh hari. Pengalaman menjadi volunteer untuk program berbentuk marathon ini amat berbeza berbanding aktiviti-aktiviti lain. Walaupun sekadar hanya menjaga di drink station, namun pelbagai ragam dan aksi yang memang tidak dapat dilihat melainkan kita berada di tempay kejadian sahaja. Peserta yang menyertai maraton ini bukanlah beratus mahupun beribu, namun berpuluh ribu. Ramai sekali.
zila gigih nak jadi photographer, tapi aku tetap dengan jersey Spain ku!!

oh ho..depan Kelab Souk..jom try nak!!

Perjalanan saya dan rakan-rakan ini telah bermula sejak hari Sabtu, sehari sebelum bermula SCKLM. Kami dikehendaki menghadiri taklimat. Seterusnya pada malam itu, kami ber overnite di sekitar KL. Al maklum la kami terpaksa melapor diri jam 3 a.m di Padang Merbok. 3 a.m beb!!! Sementara menantikan 3 a.m itu, kami telah menapak dari Padang Merdeka ke KLCC. Giler kentang betul. Dah jadi macam pelancong asing tetapi di negeri sendiri :)
tugas bermula..menyediakan minuman untuk berpuluh ribu peserta

sebelum start, makan dulu..pagi-pagi dah rahmat dari langit turun

Kalau nak diikutkan, memang pengalaman ini tidak dapat di dapati di mana-mana. Kalau nak diikutkan, memang sukar untuk diluahkan dengan kata-kata. Pengalaman menaiki bas RapidKL jam 4.am, menaiki lori DBKL merentas Kuala Lumpur, overnite dengan hanya menapak dan pelbagai lagi pengalaman memang sukar untuk di perolehi oleh saya. Special thanx to my friends - Tikah, Zila, Imran, Ryzal, Eda, Reen, Andrew, Dayana, Anis dan yang lain-lain atas seharian yang giler-giler tue.
bas RapidKL menghantar kami ke R5..jam 4 a.m tue!!!korang pernah naik bas kol 4 am tak??

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
finally, gambar perpisahan bersama sijil penghargaan :)

Semoga kita ketemu lagi kawan-kawan.

4 comments:

eiman said...

takde plak gambar peserta marathon.. agaknya terlalu sibuk sampai tak sempat nak amik gambar ketika pertandingan berlangsung

Mustaffa Khairul Azzam said...

@eiman

memang x sempat nk tangkap gamba peserta...
kalau bergambar nnt, x sempat nk prepare minman ntok dieorng :)

Nas said...

nak tanya standard chartered tue kepende???
ak pernah dgar....
berkaitan finance??

Mustaffa Khairul Azzam said...

@nas

oh..standard chatered tue bank...
season depan kan bakal sponsor liverpool

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...